בעשר השנים האחרונות, תנופת הנפט שיפרה את רשת התחבורה והכבישים בעיר באקו.

אזרבייג'ן מיצבה עצמה להשקעות גדולות בתשתיות, קישורי הים הכספי לטורקיה הניבה התחדשות ופתרונות תחבורה בכלכלת המדינה. זה יצר הזדמנות להשקעה ושדרוג בתשתיות תחבורה קיימות והקמת כבישים חדשים, גשרים ומסילות ברזל.

אפשרויות תחבורה בבאקו, אזרבייג'ן

התחבורה הציבורית בבאקו מפותחת מאוד ומציעה דרכים רבות לנוע ולהתנייד בעיר.

משדה התעופה למרכז באקו

כאשר תנחתו בשדה התעופה של אזרבייג'ן עומדות בפניכם כמה אפשרויות לתחבורה ציבורית כדי הגיע לאן שאתם צריכים בבאקו.

 נסיעה באוטובוס 

ישר מנמל התעופה באזרבייג'ן, קו 116 הכי מומלץ, לתחנת הרכבת התחתית ה-28 במאי. 

עלות נסיעה באוטובוס- כ – 0.4 AZN.

 

אפשרות נוספת היא להזמין הסעה לעיר מראש עם נהגים דוברי אנגלית. תוכלו להזמין פה את ההסעה.

השכרת רכב

תרבות הנהיגה בבאקו דומה לתרבות בארץ ולכן מי שרוצה לשכור רכב יכול לעשות זאת בלי בעיה.

מוניות

אופציה נוספת להגיע למרכז באקו הן כמובן המוניות. נסיעה של 20 ק”מ שאורכת כ-20 עד 40 דקות, תלוי בעומסים בכבישים, עולה בין 15 ל-30 AZN,  אל תתביישו להתמקח על המחיר עם נהג המונית, כידוע לרוב מוניות בשדה התעופה יקרות. 

עלות נסיעה במונית בתוך העיר מתחילה ב-0.75 AZN ובממוצע נסיעה במונית במרכז העיר אמורה לעלות בין 5 AZN ל-10 AZN. במידה אתם רוצים להגיע במונית משדה התעופה, עלות הנסיעה היא בסביבות 15 AZN בשעות עומס המחירים עולים, היצע וביקוש כמו בכל דבר.

רצוי לסגור את מחיר הנסיעה לפני שמתחילים לנסוע.

אוטובוסים בתוך העיר באקו

התחבורה הציבורית של האוטובוסים בעיר טובה מאוד ומגיעה לכל מקום בעיר.

על מנת לנסוע באוטובוסים ובמטרו יש לקנות כרטיס נטען רב פעמי באחת המכונות האוטומטית הפזורות בעיר. עלות הנפקת הכרטיס היא חד פעמית ועולה 2 AZN. כל נסיעה באוטובוס או במטרו עולה 0.2 AZN.

אפשר לתכנן את המסלול שלכם או לצפות בקווי האוטובוסים השונים בעיר ובזמן אמת באתר https://www.bakubus.az/en

מטרו – רכבת תחתית

ישנם 3 קווי מטרו עם 25 תחנות סה"כ בבאקו . הרכבת התחתית בבאקו נבנתה בתקופת השלטון הסובייטי בשנת 1967.

ברכבת התחתית בבאקו נוסעים כ-650,00 נוסעים ביום, זוהי אופציית התחבורה המועדפת על המקומיים וגם על התיירים.

עלות הנסיעה היא 0.2 AZN באמצעות שימוש בכרטיס נטען.

 

תחבורה אזרבייג'ן באקו

אם ברצונך להשתמש באמצעי תחבורה פופולרי בבאקו, תוכל לבחור מתוך מגוון אפשרויות כגון מוניות, מוניות לשיתוף נסיעה ואוטובוסים. אם אתם מגיעים ליעד ומחפשים נסיעה באחד משירותי התחבורה הציבורית הרבים בעיר, אזי שיתוף נסיעה ומוניות הן האופציות הנוחות ביותר. עם זאת, מרבית נהגי המוניות מטעים את הנוסעים בנוגע למחיר ורובם גובים מהנוסעים יותר מדי עבור שירותיהם. את התעריף עבור נסיעה ברכבת התחתית במטרו באקו ניתן לשלם על ידי רכישת מערכת כרטיס יחיד של BakiKart, אך עליכם לשלם את הכרטיס ואת ילד הכרטיס העומד לידכם במזומן. מחיר הנסיעה באוטובוס בגבול עם אזרבייג'ן הוא  0,20 AZN (אזרבייג'אני), אך מחוץ לגבולות העיר ובכפרים ומחוזות שכנים המחיר הוא בין  0.30AZN ל- 1.50AZN , או AZN 2.00 AZN 3.40 .

 המטרו הוא הדרך היעילה להתנייד בבאקו. בזמן שאתה יכול ללכת הליכה רגלית ברוב היעדים במרכז העיר, אתה יכול גם להשתמש בתחבורה הציבורית כדי להרחיב את אופק התיור שלך בבירת אזרבייג'אני. המטרו פועל גם לפאתי העיר, שם תוכלו לתפוס אוטובוס לביקור באזורים הכפריים של אזרבייג'אן.

לתחנת האוטובוסים קוראים Avtovaghzal ומשם ניתן לקחת אוטובוסים אזוריים לאזורים שונים. תחנת האוטובוסים נקראת אבנובגטל וניתן להביא את האוטובוסים לכל אחת מהערים הגדולות באזור, מה שמאפשר לכם חופש תנועה בבאקו ומחוצה לה.

כנ"ל לגבי האוטובוסים המודרניים, הנגישים והאמינים, המעוצבים להפליא בברית המועצות. יש גם קישור רכבת גדול בין מוסקבה, קייב וטבליסי, כמו גם שירות מוניות נרחב.

אוטובוס כחול קטן יכול להיות שימושי כשנוסעים לשכונות צוננות בבאקו ומבקרים בהם במקום בו האוטובוסים האדומים אינם פועלים, או בעת ביקור במקומות בהם ניתן לנסוע ברכב פרטי או אפילו במונית. קחו את Avtovagzal (שפירושו "תחנת אוטובוס") או את שירות ההסעות מ / אל שדה התעופה, אשר פועל מדי יום בין השעות 10: 00-17: 00 ומשעה 17:00 ועד 21:00.

מתחם תחנת האוטובוסים הבינלאומית של באקו, הממוקם בכניסה לבירה, נושא תנועת נוסעים בינלאומית. הרכבת מתחילה ב-אזרבייג'ן, עוברת את מתקני החלפת המידה של שדה התעופה הבינלאומי ומסתיימת במרכז העיר, שם היא עוצרת בנקודות שונות לאורך המסלול, כמו תחנת הרכבת, שדה התעופה ותחנת הרכבת. זה מתחיל ועובר את שדה התעופה הבינלאומי ועובר מערכת להחלפת נתיבים.

האוטובוסים המופעלים על ידי באקו באוטובוס נגישים לכיסאות גלגלים ויהיו נגישים גם עבור משתמשים בכיסאות גלגלים. המכוניות הופיעו לראשונה באזרבייג'ן בשנת 2011, כאשר סדרת המכוניות הראשונה שהורכבה במיוחד עבור אזרבייג'ן הועברה לארץ.

פרויקט הרכבת BTK נועד כדרך לשבור את מסך הברזל של האזור, לחבר את אזור הכספים עם הים השחור ואירופה, לעקוף את רוסיה ולהחליש את מונופול התחבורה האירואסיאני של רוסיה. הקשר בין ניגשיבן לשאר אזרבייג'ן מתוכנן גם להרחיב את אזור האקסקלווה עם הקמתו המתוכננת של קו הרכבת באקו-טביליסי-נגורנו-קרבאך. זה יכול להפוך לקישור רכבת מהיר בין שני האזורים ולקישור ישיר לאירופה.

באקו – טביליסי – קארס גם יקצר את זמן המעבר בין סין לאירופה, מה שהופך אותו להרבה יותר מהיר ויעיל. ניתן להגיע לשווקים באירופה ממדינות מרכז אסיה, בעוד ש- BTK מאפשרת הובלת סחורות מקצה אחד של יוראסיה לקצה השני תוך 15 יום בלבד, המהירה משמעותית מזמן המעבר הנוכחי מהים הכספי לאירופה. זהו קשר ישיר בין שתי המדינות עם יחסים בינלאומיים מבוססים ונתיב מוכח למסחר ולהשקעות.

בהשוואה למדינות אחרות בסביבה, מערכת התחבורה בעיר היא זולה מאוד, ואוטובוסים הם אמצעי התחבורה הנפוץ ביותר, ומאפשרים תחבורה קלה מהמרחק הקצר ביותר בתחומי העיר למרחקים הארוכים ביותר משני צידי אזרבייג'ן, כמו גם המרחקים הארוכים לארצות אחרות וממנה.

ישנם שני שדות תעופה גדולים, שדה התעופה הבינלאומי של באקו (BIA) ושדה התעופה קרבאך, המשרתים תנועת מטענים מקומית ומספקים גישה לכביש המהיר הבינלאומי הראשי. סחורות לאזרבייג'ן וממנו מועברות במגוון תחבורה פרטית וציבורית, כמו גם אוטובוסים, רכבות ומשאיות.